Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Heeft u een vraag? Hier vindt u antwoorden op vaak gestelde vragen. Staat het antwoord dat u zoekt er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Let op: Geef nooit kredietgegevens op als u ons een bericht stuurt.
CORONAVIRUS: LAATSTE ADVIES
Advies over het Coronavirus
Aangezien dat het nieuws wordt gedomineerd door het Coronavirus, willen we u laten weten dat we nauwgezet verbeterde maatregelen nemen om uw veiligheid te garanderen en flexibiliteit te bieden wat betreft uw autohuur.
De veiligheid van onze klanten en medewerkers staat bij ons hoog in het vaandel en we volgen het nieuws en alle informatie met betrekking tot de verspreiding van het coronavirus op de voet, evenals het advies en de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie en de lokale autoriteiten. Wij streven ernaar aan de behoeften van de klant te voldoen en tegelijk uw veiligheid en die van onze medewerkers niet uit het oog te verliezen.
Zijn alle huurlocaties in Belgie open?
Als onderdeel van de wereldwijde inspanningen om de verspreiding van het Coronavirus in te dammen, hebben recente overheidsmaatregelen er toe geleid dat we sommige van onze verhuurstations hebben gesloten. Deze wijzigingen worden weerspiegeld in onze boekingskanalen. In het geval dat een locatie tijdens uw boeking sluit, zal het team contact met u opnemen om passende regelingen te treffen.
Kan ik een nieuwe of bestaande reservering gratis annuleren?
Ja. Als u een reservering moet annuleren, wordt uw terugbetaling onmiddellijk verwerkt en binnen 5 dagen op uw rekening staan.
Wij blijven flexibel:
- Gratis annulering/volledige terugbetaling bij Online betalen (vooruitbetaald) tot 48 uur voor de dag waarop uw reservering in gaat
- U kunt reserveringen die zijn gemaakt via Betalen bij ophalen (later betalen) annuleren tot de tijd waarop uw reservering zou ingaan
- Als u moet annuleren binnen 48 uur dat uw reservering zou ingaan, ontvangt u een terugbetaling minus het laagste bedrag van i) 2 dagen van uw reservering of ii) een vast tarief, afhankelijk van het land waarin u heeft gereserveerd (£ 60, € 65, CHF 76).
- Er zal geen terugbetaling worden uitgevoerd als u niet komt opdagen en er kan een annuleringstoeslag in rekening worden gebracht.
Om een bestaande reservering te annuleren of te wijzigen, kunt u uw reservering beheren op deze website.
Neemt Avis aanvullende voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus te verminderen?
We houden de informatie van de Wereldgezondheidsorganisatie nauwlettend in de gaten over advies over hoe de verspreiding van COVID-19 kan worden verminderd.
Om ons personeel en onze klanten te helpen zich te beschermen, moedigen we ze aan, regelmatig de handen te wassen en handdesinfecterend middel te gebruiken, indien beschikbaar. We hebben ook de al aanzienlijke reinigingstechnieken van onze voertuigen na elke verhuur verbeterd. We besteden in het bijzonder aandacht aan de plaatsen die mensen aanraken, zoals stuur, deurklinken en andere harde oppervlakken.
We raden al onze klanten aan om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie en het Ministerie van Volksgezondheid.
BRANDSTOF
Wordt mijn huurwagen met een volle tank geleverd?
Ja, al onze huurwagens worden geleverd met een volle brandstoftank.
Er zijn er vier opties voor het inleveren van de auto:
1. Bring Back Full: Als u de wagen weer met een volle tank inlevert, brengen we geen kosten in rekening, zelfs niet als u bij het ophalen voor Fuel Up Front (zie nummer 2) hebt gekozen. Als u minder dan 120 kilometer heeft gereden, dan moet u de tankbon van het aftanken van de huurwagen kunnen tonen, anders worden E-Z Fuel-kosten in rekening gebracht. (Zie 4.)
2. Fuel Up Front: U kunt er bij het ophalen van de wagen voor kiezen te betalen voor een volle tank, zodat u daar bij het inleveren niet meer aan hoeft te denken. We streven er altijd naar een goedkoper tarief te bieden dan plaatselijke tankstations.
3. Pay On Return: Als u de huurwagen niet met een volle tank inlevert en u hebt niet gekozen voor Fuel Up Front, kunnen wij hem voor u aftanken. Dit is echter wel de duurste optie.
4. E-Z Fuel: Als u minder dan 120 kilometer rijdt, zorgen wij tegen een vooraf betaald bedrag voor het tanken. Als u bij het inleveren een tankbon kunt overhandigen, worden deze kosten weer van het totaalbedrag afgetrokken.
Vergeet bij het reserveren niet de algemene voorwaarden te lezen. Hierin staat alles wat u moet weten voor u op reis gaat. Lees meer over de tankmogelijkheden.
Een trip aan het plannen? Begin uw reis.
Al een trip gepland? Bekijk uw reservering.
HUURAUTO OPHALEN
Wat moet ik meenemen als ik mijn huurwagen ophaal?
U moet de volgende zaken meenemen:
- Rijbewijs (inclusief eventuele extra delen)
- Kredietkaart (bij een voertuig met een hoge waarde mogelijk twee voor extra zekerheid, zie uw reserveringsbevestiging)
- Bewijs van eventuele korting (zoals een Avis Preferred-kaart of een andere loyaliteitskaart)
- Een officieel reisdocument met pasfoto als u een auto in het buitenland huurt (zoals een paspoort of een Nederlandse identiteitskaart)
Neemt u deel aan Avis Preferred, neem dan uw lidmaatschapskaart en uw rijbewijs (inclusief eventuele extra delen) mee. (Bijvoorbeeld de kaart met pasfoto en het papieren complement als u in het bezit bent van een Brits rijbewijs.)
Vergeet ten slotte niet als u online of telefonisch gereserveerd hebt om een uitdraai van de bevestigingmail met uw reserveringsreferentie mee te nemen.
Meer informatie? Bel ons reserveringsteam.
Een trip aan het plannen? Begin uw reis.
Al een trip gepland? Bekijk uw reservering.